Meditasjoner og øvelser

«Det er i dine stille stunder du finner dine svar»

Meditasjoner, avspenningsøvelser og pusteøvelser

Den mest effektive måten å høyne dine vibrasjoner, få indre ro og hvile er gjennom regelmessig, guidet meditasjon, som forbinder deg med universet. 

Her finner du meditasjoner, avspenningsøvelser og pusteøvelser som kan gjøre at du føler deg bedre. Bruk de gjerne regelmessig og kjenn forskjellen. Jeg anbefaler også 30 min (eller mer) tur i naturen hver dag i dagslys. Ta vare på deg selv!

Den største fordelen med meditasjon er at den bidrar til å redusere og forhindre stress. Meditasjon har flere fordeler for din fysiske og mentale helse.

Mange av fordelene som blir sagt om meditasjon er vitenskapelig bevist. Og i prosessen med å bevise de, fant de også mange flere fordeler og nytteverdier.

Jeg anbefaller å få meditasjonen inn i en rutine, jo flere ganger du mediterer jo flere nye positive nervebaner vil danne seg i hjernen. Som igjen gjør at kroppen kjenner det igjen og vil gjøre det lettere å slappe av og få full effekt av meditasjonen.

Meditasjoner for indre ro, balanse og overskudd

Disse meditasjonene har jeg lagd med et håp og en tro at de kan hjelpe deg. Gi deg selv tid til en meditasjon (gjerne hver dag i 21 dager), og jeg er sikker på at du vil merke en forskjell.

Forskning har vist at meditasjon kan hjelpe deg med å:

  • Øke kreativiteten
  • Gi ny energi
  • Redusere stress og angst
  • Forbedre mental helse
  • Forbedre fysisk helse
  • Gi bedre motstand mot stress
  • Meditasjon kan endre hjernestruktur og genuttrykk
  • Meditasjon kan lindre smerte

Meditasjon kan også gi oss en direkte link til vår indre visdom, intuisjon og høyere selv. Gjennom dette kan vi finne åndelige visdom som tilgivelse, renselse, kjærlighet, likeverd, medfølelse, glede, lykke, fred og mye mer.

Men viktigst av alt tenker jeg at å meditere gir deg en indre ro og kan være en hjelp i hverdagen. Håper du får stor glede av meditasjonene.

Noen lurer på hvordan man skal meditere. Og der mener noen at du skal sitte med rett rygg, og gjerne i et rom som er passe varmt. Men det viktigste er at du mediterer og er komfortabel. Sitt eller ligg, gjerne med et teppe over deg. Et sted der du får være i fred og slapper av. Nyt din tid!

Jeg kommer til å legge ut flere meditasjoner her, på facebook og på You Tube.

Bare søk på Energihagen på You tube eller stikk innom siden her.

Kilde: https://utforsksinnet.no/hva-sier-vitenskapen-om-meditasjon/

Avspennings øvelse

Avspennings øvelse eller Progressiv muskelavslapping innebærer å bevisst stramme og deretter gradvis slappe av forskjellige muskelgrupper i kroppen. Dette hjelper med å øke bevisstheten om kroppsspenninger og fremmer avslapning.

Progressiv muskelavslapping kan gjøres regelmessig, og jo mer du praktiserer det, desto bedre kan du bli på å identifisere og løse opp spenninger i kroppen.

Tid: 5.38 min

Avspennings øvelse

Pusteøvelse

Her er en enkel pusteøvelse som kan hjelpe med å redusere spenninger i kroppen og regulere stressresponsen.

Denne pusteøvelsen kan gjentas flere ganger i løpet av dagen, spesielt i situasjoner der du føler deg stresset eller anspent. Å praktisere dype pusteøvelser regelmessig kan bidra til å aktivere kroppens avslapningsrespons og redusere de fysiologiske effektene av stress og angst.

Tid: 4.04 min

Pusteøvelse – Vær tilstede

Her skal du få en liten pusteøvelse med ord. Det å bruke pusten er sannsynligvis den enkleste måten til å regulere aktivering, en øvelse som du kan gjøre hvor som helst.

Når du blir bedre kjent med øvelsen, så kan det være fint å gjøre øvelsen i ditt eget tempo. Finn en rytme som du er komfortabel med.

Tid: 5.35 min

Meditasjoner

Selvtillits Boost

Ja hvem trenger vell ikke en selvtilittsboost innimellom. Bruk den med jevne mellomrom og så ofte du trenger den, og bygg opp selvfølelse og selvtillit – Bygg deg sterkere og la deg selv skinne!

«Laboratoriet»

En meditasjon der du er beskyttet og du får kontakt med dine kjære på den andre siden. Som hjelper deg å klarne ditt sinn, lette deg for stress, depresjon og byrder. All sorg og smerte ønsker guds healende hender å lindre.

Gi deg selv denne tiden i gave!

Denne meditasjonen kan du høre på så mange ganger du ønsker. Gjerne 1 gang  hver dag.  For hver gang du mediterer så vil du merke at den går dypere og dypere. Og vil gi deg en god effekt.

Laboratoriet av Sylvia Brown. Lest av Vigdis Settem/Energihagen

Finn et stille sted og bare ta imot.

Guidet meditasjon med healing

En guidet meditasjon som setter i gang helbredelsesprosesser Dette er en guidet meditasjon med energirens og healing for deg som trenger det. Ved å fjerne energier, ubalanser og blokkeringer kan det gi mer energiflyt og bedre helse. Og jeg merker når jeg tar en energirens før healingen eller regresjonsterapien på klientene mine, så blir det en bedre virkning. Denne guidete meditasjonen kan du høre på så mange ganger du trenger det. Finn deg et sted du kan slappe helt av i noen minutter. Husk å slå av telefonen og gi beskjed til de rundt deg at du ikke er tilgjengelig akkurat nå. Gjør det mest mulig komfortabelt for deg. Så hent deg gjerne en pute eller et teppe også. Du kan sitte eller ligge, velg det som får deg til å slappe best av. Jo bedre du klarer å slappe av, jo dypere og bedre virkning vil du få av denne guidete meditasjonen.

Guidet avspenningsøvelse

Dette er en avspenningsøvelse på 14.3 minutter. Prøv å gjøre denne øvelsen jevnlig, gjerne hver dag. Sett av en fast tid. Etterhvert vil kroppen kjenne den mer og mer igjen og øvelsen vil gå dypere. Og du vil kjenne at du slapper bedre og bedre av.

Meditasjon for ditt indre barn

Litt om meditasjonen – Ditt indre barn
Jeg har nå lagt denne meditassjonen ut GRATIS for en periode. Se videoen under her. Og bruk den så ofte du ønsker i denne perioden.

Rotårsaken

Som coach og terapeut går jeg ofte tilbake i tid for å finne årsaken til plager etc som klienten har. Som barn er man mer sårbar og ubeskyttet, og hendelser som kanskje ikke betydde noe for de rundt deg. Viser seg veldig ofte kan ha gitt dype sår til barnet. Her skal vi med meditasjon gå tilbake til ditt indre barn. Vi skal gi barnet de ordene, den omsorgen og den kjærligheten den trenger.

Ofte kan vi se at dette gir positive endringer i hverdagen hos mange. Bruk gjerne denne meditasjonen hver dag i 21 dager. Og etter det når du føler for det. Jo oftere du bruker den jo dypere går dem. Lykke til med healing av «ditt indre barn»!

Send meg gjerne en tilbakemelding når du har prøvd meditasjonene en stund.

Ønsker du en time hos meg? Her kan du lese mer om mine tjenester. Se på menyen under tjenester og les om hver enkelt.

Ta kontakt på:

Mail: v@energihagen.no

Eller skriv en melding på tlf: 91842783 (Jeg tar telefonen kun etter avtale)